kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان 

یزدانی با شکست حریف آمریکایی به فینال رسید 

 
 
 
 
دو نماینده کشتی آزاد ایران به دیدار پایانی رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان راه یافتند.
مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23 سال دیروز برگزار شد که طی آن امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و کیان محمودجانلود در وزن 65 کیلوگرم به گروه بازنده‌ها رفت. نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان با شکست مقابل هورست لهر قهرمان زیر 23 سال اروپا از آلمان با نتیجه 9 بر 4 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت. در وزن 65 کیلوگرم کیان محمودجانلو در مبارزه نخست با نتیجه 7 بر 8 مغلوب حمزه آلاجا از ترکیه شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. 
در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 15 بر 5 تالگات سیرباز قهرمان آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در کشتی بعدی با نتیجه 17 بر 7 از سد کوتا تاکاهاشی از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 از سد یحیی توماس از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی با توجه به نرسیدن سر وزن قانونی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا مقابل حریفانی از اوکراین، مجارستان و آلمان راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به مصاف ‌تانر اسلوان از آمریکا می‌رود. رقابت‌های رده‌بندی و فینال اوزان فوق از ساعت 19:30 امشب برگزار می‌شود.